Nowe technologie mają na celu maksymalne usprawnienie i ułatwienie nam pracy. Firmy spedycyjne również nie mogą się obejść bez nowoczesnych i intuicyjnych rozwiązań, które wspierają codzienne zadania. Jak zoptymalizować swoją pracę i efektywnie współpracować z przewoźnikami?
1. Korzystaj z możliwości giełdy transportowej
Giełdy transportowe skutecznie wspierają spedytorów w pozyskiwaniu nowych kontrahentów oraz ułatwiają planowanie działań załadunkowych. W okresach szczytu przewozowego przewagę konkurencyjną uzyskują te firmy, które potrafią sprawnie dotrzeć do nowych przewoźników czy odpowiednio wcześnie zakontraktować stałe zlecenia. Korzystanie z giełd transportowych, takich jak Wyślij Busem pomoże zapewnić długotrwałe zlecenia i owocną współpracę z zaufanymi przewoźnikami. Co więcej, zlecanie transportu jest niezwykle proste i szybkie. Wygodny chat na stronie pozwoli ustalić wstępne warunki współpracy i kontynuować rozmowę telefoniczną lub osobiście.
2. Pracuj z zaufanymi firmami transportowymi
Zaufanie jest podstawą każdej relacji biznesowej. Spedytorzy chcąc nawiązać współpracę z nowymi kontrahentami powinni sprawdzić rzetelność firmy transportowej. Na giełdzie transportowej Wyślij Busem znajdują się profile firmowe zweryfikowanych przewoźników. Każdy użytkownik może również sprawdzić podstawowe dane kontrahenta, takie jak NIP, datę rozpoczęcia działalności, dostępną flotę, obszar działalności, udogodnienia czy pozwolenia (np. ADR czy A Schild). Równie cenne są opinie dostępne na profilach przewoźników od realnych użytkowników, którzy skorzystali z usług danej firmy. Mogą to być zarówno osoby prywatne, jak i firmy spedycyjne. Współpraca z rzetelnymi i profesjonalnymi przewoźnikami wpływa również na relację spedytor-klient. Na platformie Wyślij Busem jest dostęp do poglądu zleceń i aktywnych przewoźników, z którymi można nawiązać ponownie współpracę.
3. Optymalizuj koszty porównując ceny przewoźników
Nie tylko zaufanie i terminowość mają wpływ na dobrą współpracę pomiędzy spedytorem a firmą transportową. Bardzo ważne są ustalone warunki, które zadowalają obydwie strony. Korzystając z giełdy transportowej spedytorzy mają dostęp do wielu zweryfikowanych przewoźników, dając możliwość porównania cen usług zarówno na polskim, jak i międzynarodowym rynku. Ponadto, szybka komunikacja w formie chatu ułatwia wstępną negocjację cen, pozwalając określić czy oferta mieści się w akceptowalnych widełkach.
4. Komunikuj się z przewoźnikami w jeszcze prostszy sposób
Spedytorzy w przypływie wielu obowiązków często nie mają czasu i możliwości kontaktu telefonicznego z nowymi przewoźnikami. Zdarza się, że ceny usług firm transportowych już na wstępie nie są akceptowane. O wiele szybszy kontakt zapewnia chat na stronie internetowej, który umożliwia poznanie przykładowych cen usług przewoźników. Wystarczy założyć darmowe konto na giełdzie transportowej i wyszukać firmę transportową, która spełnia wymagania spedytora, by móc sprawnie nawiązać kontakt. Komunikator to doskonały wstęp do rozmów na temat warunków współpracy pomiędzy firmą spedycyjna a przewoźnikiem. Na profilu firmy transportowej znajdują się również numer telefonu oraz adres mailowy, ułatwiający późniejszy kontakt.
5. Monitoruj ładunek, by na bieżąco kontrolować sytuację
Istnieje kilka kryteriów oceny przewoźników, którymi kierują się firmy spedycyjne. Są to przede wszystkim średni czas realizacji zleceń, dopuszczone opóźnienie realizacji zleceń oraz odsetek uszkodzeń. Celem współpracy pomiędzy obiema stronami jest nie tylko dostarczenie ładunku do adresata, ale przede wszystkim dostarczenie na czas i w niepogorszonym stanie. Spedytorzy muszą stale trzymać rękę na pulsie, aby przesyłka została dostarczona punktualnie w nienaruszonym stanie. Z tego względu niezbędnym elementem pracy spedytora jest monitoring i kontrola ładunku, między innymi położenia i stanu ładunku, magazynowania czy składowania. W przypadku pojawienia się ewentualnych problemów, spedytor może szybko zareagować.