Planujesz zmianę siedziby firmy? Chcesz bezpiecznie przewieźć sprzęt biurowy? Mogłoby się wydawać, że przeprowadzka biura jest trudnym zadaniem. Jednak odpowiednio planując poszczególne etapy, wcale nie musi być uciążliwa. Jak zaplanować i zorganizować przeprowadzkę?
Planowanie przeprowadzki
Czasami pogodzenie przeprowadzki z regularną pracą biura może być problematyczne. Z tego względu warto odpowiednio wcześniej poinformować wszystkich pracowników o zmianach. Dzięki temu będą mogli zaplanować swoje obowiązki służbowe, aby zminimalizować przestoje w pracy. Najlepiej wyznaczyć odpowiednich pracowników, którzy zajmą się porządkowaniem dokumentacji oraz spisem wszystkich posiadanych sprzętów oraz mebli. Może się okazać, że niektóre rzeczy nie będą potrzebne w nowym biurze, dlatego należy zadbać o ich utylizację lub sprzedaż. Transport można przeprowadzić na dwa sposoby – samodzielnie lub z firmą transportową. Decydując się na przewóz rzeczy na własną rękę należy liczyć się z tym, że w niedoświadczonych rękach sprzęt może ulec uszkodzeniu lub zniszczeniu, a firma nie otrzyma odszkodowania. Zlecając transport profesjonalnemu przewoźnikowi mienie będzie ubezpieczone, a właściciel otrzyma odszkodowanie za ewentualne szkody.
Pakowanie i zabezpieczanie mienia
Jedną z kluczowych kwestii, które decydują o bezproblemowej przeprowadzce jest odpowiednie zapakowanie wyposażenia biura. W tym celu przydadzą się akcesoria, takie jak kartonowe pudła, folia bąbelkowa, folia stretch, wypełniacze do pudeł oraz taśma klejąca. W pierwszej kolejności należy opróżnić wszystkie szafki i szuflady, a następnie posegregować zawartość. Jeżeli jest taka możliwość, warto rozkręcić meble i spakować do odpowiednio oznaczonych pudeł. Można również zabezpieczyć meble w całości, owijając folią i taśmą klejącą. Należy zachować szczególną ostrożność pakując sprzęty biurowe. Każdy element powinien zostać zabezpieczony folią bąbelkową lub folią stretch, a następnie umieszczony w pudle. Warto wykorzystać wypełniacze do pudeł (np. specjalne poduszki wypełnione powietrzem lub tekturę falistą), które zamortyzują ewentualne uderzenia i ochronią sprzęt. Bardzo ważną kwestią jest oznaczenie poszczególnych pudełek np. wyposażenie kuchni, dekoracje, urządzenia, dokumenty czy drobne akcesoria. Przydadzą się również naklejki informujące o delikatnej zawartości opakowania.
Wybór firmy transportowej
Przeprowadzkę biura można zlecić profesjonalnej firmie transportowej, która przejmie część obowiązków. Przewoźnicy są odpowiedzialni nie tylko za sam transport, ale też pakowanie i zabezpieczanie rzeczy, załadunek, rozładunek oraz skręcanie mebli. Wszystko zależy od wybranych usług dodatkowych. Koszt wynajęcia firmy transportowej nie jest wysoki, a powierzenie przeprowadzki profesjonalistom pozwoli uniknąć chaosu, stresu i problemów. Na giełdzie transportowej wyslijbusem.pl można znaleźć doświadczonych przewoźników, którzy specjalizują się w przeprowadzkach biur. Aby otrzymać oferty firm transportowych wystarczy tylko bezpłatnie zamieścić ogłoszenie, podając szczegóły zlecenia. Przeprowadzka firmy nie musi być dużym wyzwaniem, o ile powierzymy zadanie profesjonalnej firmie, która zadba o każdy szczegół.