przeprowadzka biura

Jak zorganizować przeprowadzkę biura?

Planujesz zmianę siedziby firmy? Chcesz bezpiecznie przewieźć sprzęt biurowy? Mogłoby się wydawać, że przeprowadzka biura jest trudnym zadaniem. Jednak odpowiednio planując poszczególne etapy, wcale nie musi być uciążliwa. Jak zaplanować i zorganizować przeprowadzkę?

Planowanie przeprowadzki

Czasami pogodzenie przeprowadzki z regularną pracą biura może być problematyczne. Z tego względu warto odpowiednio wcześniej poinformować wszystkich pracowników o zmianach. Dzięki temu będą mogli zaplanować swoje obowiązki służbowe, aby zminimalizować przestoje w pracy. Najlepiej wyznaczyć odpowiednich pracowników, którzy zajmą się porządkowaniem dokumentacji oraz spisem wszystkich posiadanych sprzętów oraz mebli. Może się okazać, że niektóre rzeczy nie będą potrzebne w nowym biurze, dlatego należy zadbać o ich utylizację lub sprzedaż. Transport można przeprowadzić na dwa sposoby – samodzielnie lub z firmą transportową. Decydując się na przewóz rzeczy na własną rękę należy liczyć się z tym, że w niedoświadczonych rękach sprzęt może ulec uszkodzeniu lub zniszczeniu, a firma nie otrzyma odszkodowania. Zlecając transport profesjonalnemu przewoźnikowi mienie będzie ubezpieczone, a właściciel otrzyma odszkodowanie za ewentualne szkody.

Pakowanie i zabezpieczanie mienia

Jedną z kluczowych kwestii, które decydują o bezproblemowej przeprowadzce jest odpowiednie zapakowanie wyposażenia biura. W tym celu przydadzą się akcesoria, takie jak kartonowe pudła, folia bąbelkowa, folia stretch, wypełniacze do pudeł oraz taśma klejąca. W pierwszej kolejności należy opróżnić wszystkie szafki i szuflady, a następnie posegregować zawartość. Jeżeli jest taka możliwość, warto rozkręcić meble i spakować do odpowiednio oznaczonych pudeł. Można również zabezpieczyć meble w całości, owijając folią i taśmą klejącą. Należy zachować szczególną ostrożność pakując sprzęty biurowe. Każdy element powinien zostać zabezpieczony folią bąbelkową lub folią stretch, a następnie umieszczony w pudle. Warto wykorzystać wypełniacze do pudeł (np. specjalne poduszki wypełnione powietrzem lub tekturę falistą), które zamortyzują ewentualne uderzenia i ochronią sprzęt. Bardzo ważną kwestią jest oznaczenie poszczególnych pudełek np. wyposażenie kuchni, dekoracje, urządzenia, dokumenty czy drobne akcesoria. Przydadzą się również naklejki informujące o delikatnej zawartości opakowania. 

Wybór firmy transportowej

Przeprowadzkę biura można zlecić profesjonalnej firmie transportowej, która przejmie część obowiązków. Przewoźnicy są odpowiedzialni nie tylko za sam transport, ale też pakowanie i zabezpieczanie rzeczy, załadunek, rozładunek oraz skręcanie mebli. Wszystko zależy od wybranych usług dodatkowych. Koszt wynajęcia firmy transportowej nie jest wysoki, a powierzenie przeprowadzki profesjonalistom pozwoli uniknąć chaosu, stresu i problemów. Na giełdzie transportowej wyslijbusem.pl można znaleźć doświadczonych przewoźników, którzy specjalizują się w przeprowadzkach biur. Aby otrzymać oferty firm transportowych wystarczy tylko bezpłatnie zamieścić ogłoszenie, podając szczegóły zlecenia. Przeprowadzka firmy nie musi być dużym wyzwaniem, o ile powierzymy zadanie profesjonalnej firmie, która zadba o każdy szczegół.